Понеділок, 27 Березня, 2023
Головна > ГАЗЕТА > БЕСIДИ,ІНТЕРВ'Ю > Близнюківський ліцей як опорний набирає найбільшого масштабу роботи за всі часи існування

Близнюківський ліцей як опорний набирає найбільшого масштабу роботи за всі часи існування

Навчальний рік 2021/2022 в розпалі. Нетрадиційно він розпочався на Близнюківщині, бо низка загальноосвітніх закладів зазнала кардинальних змін. Однак, не зважаючи на труднощі, організаційні моменти вирішено і всі діти шкільного віку охоплені навчальним процесом. То сьогодні про нововведення та нестандартний підхід до роботи з дітьми розповідає директор Близнюківського ліцею Маргарита Миколаївна ІВАНЕНКО

  • Маргарито Миколаївно, наразі Ви очолюєте найбільший на території Близнюківської громади колектив педагогів. Розкажіть, будь ласка, про зміни у структурі ліцею, які відбулися з 1 вересня.
  • Дійсно, за станом на 1 вересня 2021/2022 навчального року, в Близнюківському ліцеї відбулися зміни, зумовлені оптимізацією мережі освітніх закладів Близнюківської громади. В рамках цих змін основне навантаження щодо формування освітньої мережі покладається на опорні заклади. Функція Близнюківського ліцею як опорного набирає найбільшого масштабу роботи за всі часи існування. Фактично, ми здійснюємо освітній процес у п’яти структурних підрозділах та опорному закладі. Кількісний склад на початок цього навчального року становить 963 учні та 135 педагогічних працівників, і це найвищий показник серед усіх закладів освіти громади. Збільшенню кількісного складу учнів в закладі сприяла реорганізація закладів освіти і в інших населених пунктах.
    Так, у зв’язку з реорганізацією шляхом приєднання, в структурі Близнюківського ліцею з’явилися ще дві філії – Лукашівська та Садовська. В Бурбулатівській філії через відсутність нормативної наповнюваності класів було організовано освітній процес тільки для учнів початкової школи. Учні 5-9 класів Бурбулатівської філії та 10-11 класи Садовської і Лукашівської філії розпочали навчання в опорному закладі, тобто у Близнюківському ліцеї. То 1 вересня було організовано роботу 68 класів, з них 30 – у опорному закладі.
  • Під час громадських обговорень жителі віддалених населених пунктів, як-то, наприклад, Алісівка, виявляли бажання, щоб їхні діти навчалися саме в Близнюках. Що зроблено для того, щоб школярі мали більш якісну освіту, ніж в сільських малокомплектних школах?
  • В зв’язку з реорганізацією закладів освіти нашої громади, деякі батьки дійсно хотіли, щоб діти продовжили навчання саме в опорному закладі. І це, мабуть, неспроста. Наразі Близнюківський ліцей набуває позитивного іміджу саме за рахунок достатньої кількості сучасного матеріально-технічного забезпечення, розташування у центрі громади. А найголовніше, це якісні освітні послуги, які надають висококваліфіковані педагоги. Серед них з вищою кваліфікаційною категорією 26% педагогічного складу, з першою – 48%. Мають педагогічне звання «старший вчитель» – тринадцять педагогів, а «вчитель-методист» – вісім.
    Наголошу, що показником роботи Комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» є результати зовнішнього незалежного оцінювання у 2021 році. На підставі середнього значення балів зовнішнього незалежного оцінювання, отриманих учасниками тестування з усіх предметів ЗНО, та з урахуванням загальної кількості складених тестів випускниками, наш заклад посів 34 місце з 327 в рейтингу загальноосвітніх закладів Харківської області. До всього, 4 випускниці ліцею у 2021 році за високі досягнення у навчанні отримали золоті медалі.
  • Розкажіть детальніше про нововведення в навчально-виховному процесі.
  • На сьогодні маємо багато нового, то спробую їх систематизувати по пунктах.
    Оптимізація
    Дивлячись на план оптимізації мережі освітніх закладів, прогнозуємо збільшення структурних підрозділів Близнюківського ліцею шляхом приєднання закладів дошкільної освіти до Квітневої, Острівщинської, Лукашівської та Бурбулатівської філій. До слова, Близнюківський ліцей став опорним закладом одним із найперших в Харківській області. Це дало змогу організувати роботу закладу з дотриманням державної освітньої політики, виконанням вимог до освіченості учнів відповідно до Державних стандартів, створенням рівних умов для всіх учнів, забезпечення доступності, комфортності, інноваційних умов навчання. Втім, одночасно збільшився і обсяг управлінських функцій та організаційної роботи – це організація харчування і підвозу, різних форм навчання, робота групи подовженого дня. З метою забезпечення рівного доступу здобувачів освіти до якісної освіти з інших населених пунктів, було розроблено логістику руху шкільних автобусів, яка побудована з урахуванням часу роботи груп подовженого дня та гуртків.
    Гурткова робота
    Задля виявлення і підтримки талановитих дітей, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні, в ліцеї організовано роботу 29 гуртків різного спрямування, а саме: військово-патріотичний, спортивний, гуманітарний, художньо-естетичний, технічний тощо.
    Режим роботи
    В зв’язку зі зміною та організацією форм освітньої роботи, в закладі змінено і режим, то заняття розпочинаються о 8.30. В основному це пов’язано з підвозом дітей з інших населених пунктів. Наприклад, з села Алісівка до нас їздить 18 учнів, з Лукашівки – 12, з Олександрівського напрямку – 48, з Софіївки – 34. Всього на підвозі до ліцею 122 учні, Садовської філії – 30, Бурбулатівської філії – 6, Лукашівської філії – 23, Квітневої філії – 43, Острівщинської – 15.
    Харчування
    На виконання державної програми по покращенню харчування та умов його здійснення в закладі зроблено капітальний ремонт харчоблоку та придбано нове технологічне обладнання у Близнюківському ліцеї та Бурбулатівській філії. В цьому навчальному році організовано харчування для 550 учнів, з них 139 – за рахунок бюджетних коштів для пільгового контингенту та 317 – за рахунок батьківських коштів.
    Різні форми навчання
    Виходячи з потреб громади, в закладі організовано різні форми навчання. Так, організовано індивідуальну форму навчання (педагогічний патронаж) для 11 учнів з особливими освітніми потребами та роботу інклюзивних класів для 18 учнів, в яких працює 19 асистентів вчителя. В минулому році в закладі організовувалися ще такі форми індивідуального навчання, як сімейна та екстернат, в залежності від потреби здобувачів освіти.
    Групи подовженого дня
    Ще одним нововведенням у ліцеї є робота школи повного дня у початковій школі. Щоб задовольнити потреби батьків у контрольованому перебуванні дітей у другій половині дня, до їхніх послуг запропоновано роботу чотирьох груп подовженого дня. Режим їхньої роботи складено так, що після уроків кожен вчитель свого класу здійснює з вихованцями прогулянки, ігри, харчування та закріплюють знання, отримані на уроках, або допомагають готувати домашнє завдання. Цей процес триває до 15.00. Після відпочинку діти можуть відвідати гуртки за вподобаннями. Вони працюють з 15.00 до 16.00 і з 16.00 до 17.00. А для тих, хто потребує, група подовженого дня працює до 18.00.
    Бібліотечні послуги
    Два роки тому Близнюківський ліцей взяв участь у всеукраїнському проєкті створення шкільного бібліотечно-інформаційного центру. І ось сьогодні ми маємо змогу надавати ще й послуги роботи з інтернетресурсами, копіювання та розмноження відповідного інформаційного матеріалу. А вчителі мають змогу користуватися електронною базою методичної, навчальної та наукової літератури.
    Отже, саме з цієї статистики ми можемо побачити, наскільки сьогодні є раціональною оптимізація мережі закладів освіти Близнюківської громади з метою доступності до якісної освіти дітей з різних населених пунктів.
  • Маргарито Миколаївно, чи знайшли собі роботу деякі вчителі із реорганізованих закладів освіти нашої громади саме в опорному закладі?
  • Щодо роботи вчителів із закладів, які підлягають реорганізації, то було працевлаштовано три вчителі з Алісівської школи, переведено на роботу в інші структурні підрозділи п’ять вчителів Бурбулатівської філії та один вчитель Садовської філії. На превеликий жаль, на сьогодні нам бракує вчителів англійської мови, але бажаючих працювати немає. Можливо хтось прочитає цей допис і захоче себе проявити в якості вчителя англійської мови, ласкаво просимо.
  • Кількість філій Близнюківського ліцею цьогоріч збільшилася, то в чому недоліки цієї реорганізації або ж, навпаки, переваги?
  • Вважаю, що для закладів освіти, які мають статус філії опорного закладу, є ряд переваг. По-перше, вчителі-предметники опорного закладу довантажуються годинами у філії, що дає можливість учням отримувати знання у кваліфікованого фахівця. По-друге, за відсутності якогось вчителя, заміну може здійснювати вчитель опорного закладу або інших структурних підрозділів. По-третє, кожен вчитель філії має змогу провести урок в опорному закладі з використанням сучасного матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів. А їх у нашому ліцеї 20. Завдяки державним програмам забезпечення опорних закладів сучасною комп’ютерною та мультимедійною технікою, фінансуванню Близнюківської селищної ради, матеріально-технічна база навчальних кабінетів поповнюється щорічно. Так, навчальні кабінети оснащені комп’ютерною технікою, телевізорами, мультимедійними установками, копіювальною технікою, що значно полегшує організацію якісного освітнього процесу. До всього, в рамках державного проєкту НУШ в початковій школі оновлено меблі для учнів. А нашим засновником – Близнюківською селищною радою – здійснені капітальні ремонти 1 – 4 класів початкової школи, 5 класів основної школи.
  • Незабаром стане зовсім холодно, а в кабінетах Близнюківського ліцею не зроблена система опалення. Коли планується завершення цих робіт?
  • В цьому навчальному році засновник запланував розв’язати давно наболілу проблему нашого закладу – це створення безпечних і комфортних умов перебування в ліцеї, а саме ремонт системи теплопостачання в старшій школі. Сподіваємося, що до початку опалювального сезону ремонт буде завершено. Хочу зазначити, що ремонті роботи жодним чином не заважають освітньому процесу і проводяться після уроків.
  • Наостанок про актуальне. Який відсоток педагогів зробив щеплення від ковіду та чи готові будете у разі потреби швидко перейти на дистанційне навчання?
  • Хочу заспокоїти батьків, бо наші вчителі як ніхто зацікавлені у збереженні і свого життя та здоров’я, й усіх учасників освітнього процесу. Тому наш колектив зробив щеплення 100%.
    Щодо дистанційного навчання, то в закладі розроблено Тимчасовий Порядок організації освітнього процесу у 2021-2022 навчальному році, дотримання якого надає можливість стримувати спалахи хвороби та вчасно реагувати на її окремі випадки. За ці два роки карантину в Україні, педагогічні працівники нашого закладу зуміли активізувати свої зусилля щодо організації дистанційного навчання.
    Спочатку було незрозуміло і важко працювати на різних платформах як учням, так і вчителям. Пізніше колегіально було вирішено обрати одну платформу, яка б дала змогу комунікувати і з учнями, і з батьками. Так, робота на електронній платформі «Моя школа» Близнюківського ліцею стала зразком і для наших структурних підрозділів. Пізніше філії також зареєструвалися для роботи на цій освітній платформі. Тому в разі суворого карантину заклад без особливих проблем організує освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання.
  • Дякую за вичерпні відповіді.

Записала
Ірина ВОРОНКІНА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *