Асоціація міст України спільно з ГО «Центр освітніх реформ Наші діти» оголосили конкурс грантів і запросили громади взяти у ньому активну участь. У рамках проєкту «Подолання цифрової освітньої нерівності» громадам пропонувалося 5 напрямків можливої співпраці: дошкільна освіта, Нова Українська Школа (НУШ), Інклюзивна освіта, Математична освіта та окремий проєкт «Сільська школа» для забезпечення малокомплектних шкіл сучасними цифровими засобами навчання.
23 лютого 2021 року голова Асоціації Міст України Віталій Кличко та Віце-прем’єр-міністр, Міністр цифрової трансформації Михайло Федорів підписали меморандум, об’єднавши зусилля в питаннях цифровізації країни. Це відкрило шлях реалізації проєкту «Подолання цифрової освітньої нерівності». Розмір грантових сертифікатів – від 500 тисяч до 10 мільйонів гривень в залежності від наявної мережі закладів освіти в громаді. Цифрова трансформація освіти дозволить місцевому самоврядуванню впровадити навчальні та інформаційні програми та курси, освітні проєкти, спрямовані на підвищення рівня цифровізації в громадах.
Голова Близнюківської селищної ради Геннадій Король пояснює: «Близнюківська територіальна громада взяла участь у конкурсі і серед 35 громад- учасниць визнана переможцем. Нам надано субвенцію з державного бюджету, додано з Асоціації міст України 500 тисяч і закуплено програмний продукт для базових шкіл – Близнюківського, Самійлівського та Криштопівського ліцеїв. Метою нашої участі було отримання сучасних електронних матеріалів, і ми маємо інноваційну цифрову систему навчання для НУШ з 1 по 4 класи, математики – з 5 по 9 класи, інклюзії – з 1 по 4 класи.
Зазначу, що наразі Україна лідирує в напрямку цифровізації освітнього процесу і задає педагогічні та методичні тренди у навчанні дітей. Делегація голів українських громад, серед яких був і я, в рамках реалізації проєкту «Подолання цифрової освітньої нерівності» відвідала найбільшу виставкову подію світу EXPO 2020.
Власне розробниками програми «Подолання цифрової освітньої нерівності» є громадська організація «Центр освітніх реформ Наші діти» з Чернігова. Головний меседж освітньої програми такий: електронний вчитель не образить, не підвищить тон, не знецінить знання дитини, бо його мета підкорятися учню, пояснювати стільки разів, скільки потрібно конкретній дитині. Ці методики на сьогодні представляються на міжнародних виставках і користуються попитом у всьому світі. То наша громада обов’язково і надалі співпрацюватиме з Чернігівським центром, плануємо організувати навчання вчителів. З часом доведеться працювати над тим, щоб забезпечити кожного учня шкільним планшетом. Цього вимагають час і обставини, викликані карантинними обмеженнями. Мені як голові громади приємно, що на початку року ми взяли участь у конкурсі, виграли його і вже маємо значну базу для забезпечення якісного освітнього процесу в опорних школах Близнюківщини – це корисно і потрібно, бо за цим майбутнє».
Вже отримали новітнє програмне забезпечення у Близнюківському ліцеї. Маргарита Миколаївна Іваненко, директор цього освітнього закладу, розповідає: «Нам дали флешки, сертифікати та коди доступу для вчителів та учнів. Суть методу роботи мультимедійно-дидактичного контенту – це проведення уроків із демонстрацією, організація індивідуальної і самостійної роботи, автоматизація процесу виявлення помилок та їх усунення, пояснення навчального матеріалу із залученням сучасних засобів навчання, організація колективної дослідницької роботи учнів, формування індивідуальної траєкторії знань учня і самопідготовка до уроку засобами мультимедіа, відображення навчальних досягнень учнів для батьків. Скажу, як мої учні, – це класна штука, надцікава і корисна. Впровадження програми «Подолання цифрової освітньої нерівності» повинно покращити рівень освіти. Адже, по-перше, вона зручна для роботи вчителів, бо до кожної теми вже підібрані відео, мультики, інші дидактичні та наочні матеріали. По-друге, це зручно дітям, які можуть легко самостійно вивчити тему, безліч разів повертаючись до того моменту, де їм незрозуміло. Зараз учні знаходяться на дистанційному навчанні, то вчителі розбираються в новій системі і дехто вже запроваджує її в своїй роботі. То ми вдячні за такий неоціненний подарунок від громади».