Головна > ГАЗЕТА > БЕСIДИ,ІНТЕРВ'Ю > У селах замість стаціонарних поштових відділень їздять пересувні: кому від того вигода?

У селах замість стаціонарних поштових відділень їздять пересувні: кому від того вигода?

«Залиште нашу листоношу», «не закривайте відділення», «не руйнуйте пошти» – такі вислови лунають від мешканців сіл, коли вони дізнаються, що незабаром до них замість листоноші приїжджатиме автомобіль. Сучасні нововведення Укрпошти лякають місцевих жителів, бо вони достеменно не знають, що ж далі буде з поштою, їхніми пенсіями та передплаченими виданнями. Тож ми вирішили розібратися в цій ситуації, поспілкувавшись із поштовиками, які працюють на пересувних відділеннях.

Пересувні відділення – життєва необхідність для села. Такої думки дотримується керівництво компанії, яке переконане, що саме завдяки новому формату роботи Укрпошта зможе забезпечити навіть найвіддаленіші й найменші населені пункти та їхніх жителів усіма вкрай потрібними й сучасними послугами. Тобто фактично нині пошта завдяки своїй мобільності буде там, де раніше не ступала нога листоноші.

«Хочу заспокоїти мешканців сіл і вкотре наголосити, що пошта як працювала у вашому селі, так і працюватиме й надалі та обслуговуватиме населений пункт навіть тоді, коли там лишиться лише один житель. Адже ми розуміємо, що пошта у невеликих селах залишається чи не єдиною установою, яка забезпечує нормальну життєдіяльність його мешканців, здійснюючи виплату пенсій, субсидій, соцдопомог, доставляючи періодичні друковані видання, а також продаючи найнеобхідніші групи товарів, таких як хліб, різні крупи, олію та багато іншого. Тому ні про яке закриття пошти в селах навіть не йдеться. Пересувні відділення – це просто зміна формату обслуговування. Листоноша замість того, щоб ходити пішки по домівках, тепер буде їздити у комфортному автомобілі», – зазначив директор Харківської філії Укрпошти Юрій Савченко.

Пересувні відділення обслуговують лише ті населені пункти, де проживає менш як 1200 людей. Перейти на такий формат роботи Укрпошту насамперед змушує збитковість послуг, які надає компанія у селах.
Чому? Через низькі обсяги і великі витрати, адже компанії треба не лише платити зарплату листоноші, сплачувати податки, а ще й утримувати в належному стані приміщення, де відбувається обслуговування клієнтів. Тому, щоб продовжувати надавати всі послуги і при цьому й не працювати собі у збиток, Укрпошта змінює формат роботи – замість стаціонарних відділень вводить пересувні. І тепер доїжджатиме до тих маленьких сіл, де раніше навіть не було поштових відділень.

У селі, де проживає менш як 1200 осіб, поштові послуги надає мобільна бригада, що складається із трьох осіб: водія, начальника відділення та листоноші. Приїжджатимуть вони у села за графіком, про який жителі поінформовані заздалегідь через оголошення чи місцеві органи влади – голову сільради чи старосту села. Однак ці графіки не остаточні. Вони можуть коригуватися під клієнтські потреби.
«Ніхто без поштових послуг не залишається, – стверджує Світлана Шахова, листоноша пересувного відділення №102, що курсує населеними пунктами Близнюківської громади. – Всі села, які входять до зони обслуговування нашого пересувного відділення, ми об’їжджаємо за графіком. Великі – упродовж тижня відвідуємо по кілька разів, а малі – раз або два на тиждень. Крім того, якщо бачимо, що у якомусь селі через великий попит не вкладаємося у відведені години для обслуговування, то вже наступного разу проводимо там більше часу. Тобто графік обслуговування населених пунктів можна коригувати, головне, щоб попит був на послуги і, звичайно, клієнтська підтримка. Адже нам теж не дуже приємно, коли люди у селах нас зустрічають неприязно, а іноді й навіть вороже. Хоч ми докладаємо всіх зусиль, щоб кожному догодити. Наприклад, місяць тому на старті часто працювали понаднормово, щоб клієнти, там де ми не встигали за графіком, змогли скористатися усіма послугами нашої компанії».

Попри скептичну та інколи невиправдану недовіру людей до нового, з кожним днем у пересувних поштових відділеннях клієнти починають вбачати й позитив.

За словами Світлани Шахової, у деяких селах Близнюківщини, їхню бригаду вже з нетерпінням чекають і всіляко підтримують та допомагають. Дехто із клієнтів навіть не лінується й хати показати, й детально повідати, хто там живе і якими послугами Укрпошти зазвичай користується.

«Наші клієнти з кожним днем стають лояльнішими до нас. Їх приємно дивує насамперед те, що відтепер вони мають змогу отримати усі послуги вдома. Наприклад, клієнтам в новинку, що посилки доставляємо додому, адже раніше треба було за ними ходити у відділення. А також за лічені секунди поповнюємо мобільні рахунки, приймаємо комунальні платежі. І, звісно, своєчасно проводимо усі грошові виплати, а також доставляємо газети та журнали. Крім того, тут же клієнт має змогу придбати товари першої необхідної гарної якості та за привабливими цінами, адже у нас цінники значно нижчі, ніж у місцевих магазинах», – розповідає листоноша Світлана.

Тож, поштовики переконані, що завдяки пересувним відділенням пошта на селі не лише оживає, а й розвивається, оскільки в минуле йдуть старі, часом обшарпані, приміщення, неналежні умови роботи працівників, яким часто доводилося носити важкі сумки з товарами, пресою, квитанціями.
На заміну цьому приходять нові автомобілі, які прямо до двору привозитимуть пошту, пенсії, пресу, а також посилки й різні товари.

РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ

Лист Укрпошти надіслали до редакції минулої п’ятниці. А по території Близнюківської громади пересувні відділення поїхали ще в кінці вересня, і всі сільські поштові відділення зв’язку, окрім Близнюківського, були закриті через малу кількість населення в зоні їх обслуговування.

Коли редакція газети «Нове життя» пішла назустріч Укрпошті, підтримавши пропозицію зміни дня виходу газети (з суботи на четвер), колективу мріялося, що врешті-решт часопис доставлятиметься в мінімальний проміжок часу між його випуском і отриманням підписниками, тобто з четверга до суботи включно. Але в деяких селах, як-то: Верхове, Настасівка, Вишневе, Преображенівка, Самійлівка, Верхньоводяне, Широке, Новоукраїнка, Остерське, Катеринівка, Васюкове, Олексіївка, Лукашівка, Степове, Миролюбівка, Вільне Друге, Дуніне, Ганнівка, Павлівка, Софіївка Перше, Ганно-Рудаєве, Мар’ївка, Новоселівка, Якимівка, Веселе тощо, – куди поштові відділення заїжджають лише раз на тиждень у вівторок або середу, таки є досить велика проблема з доставкою періодичних видань. Адже газета «Нове життя» відправляється в друк щосереди, то передплатники зможуть її отримати в цих населених пунктах зі значною затримкою. От і почали до редакції надходити скарги від жителів густонаселених сіл з наріканнями на невчасну доставку та, враховуючи розпал передплатної кампанії, люди почали висловлювати небажання передплачувати газети.

Нові листоноші, які не знають місцевість, а будинки в селах в більшості не мають адресних табличок, на жаль, часто не встигають у виділений час рознести пошту. Є проблеми й з наданням інших поштових послуг в досить обмежений час.

Втім, не такий страшний чорт, як його малюють, будь-яку проблему можна розв’язати по-людськи. Нас почули, і вже на цьому тижні дещо змінено графік руху пересувних поштових відділень. То до Олексіївки та Новонадеждиного пошта приходитиме в четвер, до Лукашівки та Софіївки Першої – в п’ятницю.
З повним зміненим графіком пересувних поштових відділень можна ознайомитися на сайті газети.

Тетяна Туник, начальник Уплатнівського відділу з благоустрою, розповідає: «Коли почали закривати сільські поштові відділення, звичайно, всі хвилювалися. Але вже більше місяця їздять пересувні поштові відділення, а нарікань на їхню роботу до мене не надходило. Думала, що поштовики звертатимуться з проханням допомоги, але під час тестового періоду вони все врегулювали самі. До слова, місцеві жителі, у кого на будинках немає адресних табличок, почали писати номери на поштових ящиках, що значно полегшує роботу листоношам. Газети та пенсії підвозяться прямо до осель, а в будівлі пошти в цей час знаходиться фахівець, який приймає платежі, передплачує періодику та видає посилки. Хочу також наголосити, що тепер вчасно доставляється пошта і в такі віддалені села як Кленове та Новоуплатне».

То віримо, що газета «Нове життя» вчасно приходитиме до осель своїх читачів, приносячи новини, цікаві розповіді та консультуючи в юридичних питаннях, адже ми працюємо для вас.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.